Klachten en Privacy

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wij stellen het op prijs wanneer u, wanneer u ontevreden bent, dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. Wij willen u dan ook vragen dit zo snel mogelijk met ons te bespreken. U kunt ons daarvoor bellen, of komt u langs. Wij zullen dan graag een gesprek met u aangaan om het probleem dat u ervaart op te lossen. Ook kunt u onderstaand klachtenformulier invullen waarna wij contact met u zullen opnemen. 

Mocht u er met uw huisarts op deze manier toch niet uitkomen , dan kunt u uw klacht bespreken met de  klachtenfunctionaris. Uw huisarts zal u naar deze functionaris doorverwijzen. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. 

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris et uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend op www.skge.nl.

Privacy

Wij hebben een privacy statement opgesteld voor u als patiënt. Lees hem hier.

Hartelijk dank! Bericht is verzonden. Oeps, iets ging mis. Probeer het later nog eens. Vul een correct antwoord in.